21.04.2016

Torsdag 21. april

I går ettermiddag passet vi yngste barnebarn. Hun har mange kjøpte leker her hos oss. Tross dette er det for tida mest stas med farmors hjemmelagede tog. Laget av fyrstikkesker og plastbokser. Vi har to russiske dukker, med flere små dukker inni. Disse er populære som passasjerer på toget. Kardemaskina mi vekket også stor interesse. Hun vet hva jeg bruker den til, og hvordan den fungerer. Stor stas å få gjøre ting selv. 
 
Samme dårlige været ute i dag. Kaldt, guffent, regn og vind. Da er det ekstra hyggelig å gjøre lunsjen litt fargerik og fristende.
Nå har jeg spunnet ferdig ulla fra i går. Laget totrådsgarn av den. Det vil si at jeg nøstet av den første tråden, tok endene på hver side av nøstet og spant dem sammen på håndteinen til et totrådsgarn.  Det er viktig at tvinneretningen går motsatt av spinneretningen.
Det ble i lita hespe til slutt.
Har også begynt på et nytt sjal. Denne gangen hekler jeg av helullgarn. Det går i svart, grått og lilla.
Jeg bruker alltid hjemmestrikkede ullsokker på bena inne. Det er forbruksvare. Måtte nettopp kaste et par, som var helt utslitt. I går tok jeg i bruk et par nye. 
Sannelig kom et solgløtt i dag også. Måtte skynde meg å ta bilde, før sola ble borte igjen.


Please feel free to make a comment below.

Spinning i september