22.04.2016

Hvor ble det av våren?

Ja det kan man faktisk spørre om!  Kan ikke si det kom overraskende, for værmeldinga forutsa snø i dag. Det snør fortsatt tett. Ikke dette vi hadde mest lyst på etter en lang vinter, men hva kan man gjøre med det? Jo, vi kan ta det med godt humør, og konsentrere oss om noe annet. Vi har heldigvis ikke lagt om til sommerdekk. Bobilen har kun sommerdekk, så den får hvile i helga.
Denne puta, med det søte motivet pryder en stol i entreen. Minner meg om at det faktisk er vår, og tid for lamming på gårdene rundt om i landet.                    
Inne koser jeg meg med morgenkaffen, levende lys på bordet og radioen i bakgrunnen. Sjalet jeg laget for å ha på bobilturer, varmer meg rundt halsen. 
Så er spørsmålet; Hva skal jeg finne på i dag? Hekle videre på det nye sjalet?
Eller kanskje spinne litt mere garn?  På rokken denne gangen. Tenker jeg starter med å vaske kjøleskapet, sette i gang vaskemaskina, legge sammen rent tøy og legge på nytt sengetrekk på sengene våre. Så får vi se hva det blir tid til inn i mellom disse oppgavene.
I går kom eldste barnebarn hit etter skolen, for å gjøre lekser og spise middag med oss. Vi har en avtale om at han kan gjøre det når han har lyst. Det ble noen trivelige timer. Han hørte på musikk, samtidig som han gjorde leselekser. "Får du til å konsentrere deg, når du har musikk på øret samtidig som du leser?" "Ikke noe problem," var svaret. 
Under vår sedvanlige prat, uttalte han at "Det alltid er så morsomt å komme til dere!" Hva kan få en farmor's hjerte til å svulme mere? Jeg svarte at jeg håper han vil fortsette å synes samme i årene som kommer.
Etter middag pakket han sekken, syklet hjem for å skifte og dra videre på fotballtrening. En aktiv gutt!

Please feel free to make a comment below.

Spinning i september