tirsdag 8. mars 2016

8. mars - kvinnedagen

Vakkert vårvær, med sol fra klar himmel på kvinnedagen. Jeg er opptatt av kvinners rettigheter og frihet til å velge selv, men går ikke i tog på 8. mars. 
Min kvinnedag tilbringes her hjemme. Jeg har vasket mopper og håndklær for sanitetsforeningen, og hvite t-skjorter til min mann og meg selv. I tillegg har jeg klippet stoff til en genser til barnebarnet. Symaskina er ikke min beste venn, men jeg går på med friskt mot. Gjenstår å se hvordan resultatet blir. 
Vakre roser pryder to bord i stua. De har stått i halvannen uke nå, og er fortsatt fine. På lørdag kjøpte vi et par nye planter. Med sine gule blomster skal de pryde stua fram mot påske, og forhåpentligvis mye lenger enn det.
Nå har jeg nettopp kommet inn etter å ha måket meg vei rundt hushjørnet, og fram til benken på terrassen. Der slappet jeg av med en kopp kaffe i solveggen. I fjor på denne tida var snøen borte. Blir nok ei stund til det blir snøfritt i år. Fortsetter det med sol i dagene som kommer, vil det få fortgang i snøtininga. Det drypper i alle fall fra takrenner m.m. i dag. Det er kaldt om natta, flere minusgrader. Derfor tar det litt tid før sola får snøen til å tine. En fin årstid vi har foran oss nå. 







April 2017