29.01.2016

Så er det sannelig fredag igjen

Dagene fyker av sted, synes jeg. Ikke noe unntak med denne uka. For min del har det vært en aktiv uke. Mandag kveld hadde vi møte i sanitetsforeninga. Det var min tur å ha ansvar for serveringa, sammen med en annen dame. Bakte en stor eplekake til kaffen. Serverte den med krem til. Den andre damen bakte Kvæfjordkake. Før kakene spiser vi alltid smørbrød. Vi hadde invitert en representant fra NKS Veiledningstjeneste for pårørende til rusmisbrukere. Hun holdt et interessant foredrag for oss, før det ble tid for kaffe. Det ble en fin kveld.

På tirsdag begynte jeg på treningssenteret igjen. Var sløv i høst, men nå er jeg i gang. Aerobic på tirsdag og spinning på torsdag. Kjenner at det gjør godt, både for kropp og sjel. Etter treninga tar vi en kaffekopp og en kjeks sammen. På tirsdager er vi +/- 25 damer hver gang. På torsdag er det plass til 25 personer. Det er kø hver torsdag før 09.00. Da deles sykkellappene ut. Når bunken er tom, er salen full. De som ikke får plass trener styrke i et annet rom.  All treninga foregår til musikk, og med instruktør.  Klæbu Treningssenter eies og drives av denne dama, 
Helle Lundereng med god hjelp av samboer og foreldre. Senteret er under ombygging for øyeblikket. Vi gleder oss til at lokalene blir mer tilpasset dagens standard. Lokalene i Kulturhuset er gamle og nedslitte. Nå blir alt oppgradert. Det blir bra.

Har strikket ferdig et par votter av garnet jeg spant før jul. Lokal hvit og svart saueull, totrådsgarn. Blir nok til meg disse her.

Har to ullbukser på pinnene. Den ene skal jeg gi til Sanitetsforenings julemesse, som nevnt tidligere. Den andre blir til barnebarnet. Vi passet henne noen timer tirsdag ettermiddag. Da spurte jeg henne vilken bukse hun hadde mest lyst på? Forutinntatt som jeg var, trodde jeg hun ville velge den til høyre. Det gjorde hun også til slutt, men hun sto lenge og tenkte, 
før hun bestemte seg.

Onsdag var det tid for den årlige "fastelavensris-dagen." Elleve damer og to menn var samlet fra kl. 10.00, for å binde og pynte ris. Etter fem timer nådde vi målet om 300 ris. Disse skal selges i løpet av neste uke. Vi avsluttet dagen med en tallerken sodd. En trivelig dag.

Før treninga i går, leverte jeg bilen min på EU-kontroll på det lokale verkstedet. Det gikk fint. Ingen anmerkninger. Godt gjort for en 2002-modell. Sannelig hadde de vasket bilen på utsida også. 
Ikke verst.

Stille før stormen. Er litt usikker på hva vi har i vente i kveld og natt til lørdag. Det meldes ekstremvær, med orkan i kastene. Vi bor i innlandet, og vil mest sannsynlig ikke oppleve ekstremværet på sitt verste. Ved kysten er det meldt  høye bølger i tillegg til mye vind. Håper naustet vårt ved sjøkanten vil overleve også denne stormen? Verre blir det nok for alle som bor i de utsatte strøkene. Vi er forberedt på at vi kan miste strømmen, og da er det fint å ha vedovn og masse stearinlys i beredskap.

Tid for en kopp kaffe. Godt å ha en dag uten avtaler. 
I dag blir det husarbeid og avslapping.

God helg!


Spinning i september