21.01.2016

Farmors sminketips

Med fare for å bli "slaktet" av eksperter legger jeg ut dette innlegget.
Det er kun mine amatørtips til å sette litt farge på hverdagen. Ta det for det det er, og se gjerne på det med litt humoristiske øyne. ;-)

De fleste av oss voksne damer (les 60+) liker å se velstelte og friske ut. Hjemme i huset, til hverdags bruker ikke jeg sminke. Skal jeg derimot ut en tur, liker jeg å "freshe" meg opp litt.  Det skal ikke så mye til for friske opp et morgentrøtt ansikt, med voksen hud.
Jeg bruker alltid en ufarget dagkrem (uansett om jeg sminker meg eller ikke). I tillegg til dette bruker jeg litt farge på øyenbrynene, mascara i brunsvart, øyenskygge i blågrå toner, litt rødfarge i kinn, panne og under haka, samt en lys farget krem for å kamuflere litt ujevnheter/aldersflekker. Til slutt tar jeg på  leppestift.  Må understreke at det er viktig å rense all sminke av, før man går til sengs.
Til selskaps og kveldsbruk gjør jeg det på samme måte, men er litt mer raus med fargene.
Ganske avslørende å legge ut slike bilder, men jeg tar sjansen.





Spinning i september