fredag 22. januar 2016

Betraktninger på en fredag

Utsikten fra soveromsvinduet en fredag morgen, mot Vassfjellet. 
Ser ut til å bli en kald og vakker dag.

Her er min nye sengekamerat. Den vil bli min trofaste følgesvenn i livet fra nå. Har fått diagnosen søvnapne. Heldigvis i moderat grad. Uansett, hjelp må jeg ha for å unngå lengre pustestopp om natta. Jeg ble glad og lettet over diagnosen. Nå puster jeg jevnt og rolig, uten snorking og andre lyder om natta. Føler meg nye mer opplagt når jeg står opp. Kreftene er i ferd med å komme tilbake. Det vil nok ta ei stund ennå før jeg helt har vent meg til maskina, men jeg er på god vei.

Enkel frokost her i huset. Den består av et glass vann, vitaminer, 
en kopp kaffe og to skiver med jordbærsyltetøy.

I går var jeg på strikkekafe. Der begynte jeg på ei tynn ullbukse. Har mye garn liggende, og strikker ei tynn bukse i Sisu/Silja. Fant et fint gratismønster på nettet. Følger det ikke slavisk, men maskeantall og lengde er kjekt å vite. Buksa blir til sanitetsforeningens julemesse.

Til slutt et bilde jeg fikk på Snapchat fra min svigerdatter i går. Det viser treåringen etter at hun kom hjem fra en lang, og aktiv dag i barnehagen. Ullklærne fra farmor brukes daglig. Det er godt å vite.

Mai 2017