torsdag 19. mars 2015

Endelig!

Min første jakke, strikket i garn jeg har spunnet selv, er endelig ferdig. Jakken har prydet prøvedukka mi i over to år. Med en arm sydd i, og den andre hengende løs over har den ventet på å bli ferdig. Nå har jeg strikket knappestolper og hals. Hadde ikke mer igjen av det opprinnelige garnet. Derfor er kantene strikket i babyalpakka, også garn fra egen produksjon. Ikke så dumt. Da klør det ikke rundt halsen. Jakken er strikket i totrådsgarn, spunnet av Bluefaced Leichester med innslag av vinrød og grå pelsull. Nå henger jakken til tørk, etter en grundig vask. 
I går var jeg på Stoff og Stil, og kjøpte knapper. Tror de vil passe godt til jakken. Vil garantert holde meg varm i denne, tjukk og god som den er. Tenker å ha den med på bobilturer. På litt kjølige kvelder kan det være godt å ha en varm jakke.👍



April 2017