onsdag 19. november 2014

Jo da, jeg er her fortsatt!

Lenge siden siste oppdatering. Det har vært en aktiv høst. Mange spennende prosjekter og oppgaver. Jeg har satt i gang strikkekafe i regi av Sanitetsforeningen. Et spennende prosjekt. Et av formålene var å få med yngre mennesker. Det har vært vellykket så langt. Tre kafemøter har vi hatt til nå. Ca. 20 personer møtte opp på de to første, litt færre på den siste. Mange av de som kommer er yngre damer, som gjerne vil lære mer om strikke- og heklekunsten. Like mange kommer med håndarbeidet sitt, for å kose seg noen timer sammen med andre. Ivrige damer fra foreningen stiller opp med hjelpende hender og gode råd. Høstens siste møte blir i neste uke.

I november hvert år deltar jeg på en stor håndverksmesse i bygda. Den ble arrangert sist helg. I forkant av den har jeg vært travelt opptatt med å få ferdig produkter, som skulle være med dit. Solgte en god del,men har mye igjen. Skal på ei lita messe til, noen timer på en lørdag. Fint å ha igjen nok varer til den. :-)
Nå har jeg bedre tid til å slappe av, og forberede vår egen julefeiring. Under kan du se noe av det jeg laget til årets messe.

Votter strikket av plategarnet Lopi, fra Island. Her har jeg brukt dobbelt garn.
Lue og hals i superwash ull

Kopptuer strikket i bomullsgarn.

Nålefiltede hjerter, pyntet med bånd.

Har faktisk tatt meg tid til å spinne litt også. Ulla på bildet under 
har en nydelig, lys gulfarge.

Dette er spunnet av babyalpakka. 
Et mykt og deilig garn.

Her har jeg spunnet brun Shetlandsull,  sammen med 
rustrød ull av annen type.

Dette er flerfarget Polwarth. 

Alle hespene er spunnet til totrådsgarn.


I høst har vi fått to nye undulater i hus. Det er Pippi til 
venstre og Pelle til høyre.

Avslutter dette innlegget med et nydelig høstbilde tatt ikke langt fra der vi bor.
Fotografen heter Pål Rune Lien. Han legger ut mange 
fine bilder fra bygda vår, på nettet.


Mai 2017