onsdag 27. august 2014

Endelig et blogginnlegg igjen!

Ja, nå er det lenge siden jeg blogget sist. Mange andre gjøremål om sommeren. Nå, når høsten er i anmarsj blir det bedre tid til blogging igjen.
Rokken har ikke vært framme på lang tid, men et håndarbeid har jeg alltid i nærheten. Også når jeg er på ferietur. I sommer har vi prioritert turer med vår nye bobil. En fantastisk måte å feriere på. Første bilde er fra vår tur nordover, langs kystriksvegen. Midnattssol over Dønna.
Et par bobilsokker til mannen ble også strikket ferdig på turen.

På vår hittil siste helgetur med bobilen, var Røros målet. Der fant jeg en ny garnbutikk. En gledelig overraskelse. Butikken holder til i et gammelt hus i en 
koselig  bakgård.  Butikken selger islandsk garn, og ferdige produkter av samme garn. I tillegg til garn selger de barneklær i redesign. Damen som driver butikken er fra Island, og hun har kontakt med flere damer der som strikker på bestilling.  Butikken heter Kindin. 
Jeg var mest interessert i plategarnet denne gangen. Kjøpte to grå og to lilla nyanser.
Til vottene har jeg brukt dobbel tråd. Til babysokkne enkel tråd. Garnet er godt å strikke av.

Et par votter og sokker til det yngste barnebaret er også  ferdige. Tenkt til barnehagebruk utover høsten.

I tillegg har jeg strikket/heklet en lue med ørelapper og et trekantskjerf.  Har brukt garn i en blanding av ull og alpakka. Mykt og deilig garn. Dette har jeg også laget til vårt yngste barnebarn. Ikke noe mønster er brukt, kun fri fantasi.





Mai 2017