onsdag 9. april 2014

Årets andre spinneøkt

Rokken og spinnesakene har fått være i fred lenge nå. Lysten til å bearbeide ull og spinne har ikke vært til stede. I morges kjente jeg at lysten var tilbake. Dagen lå foran meg fri og ubrukt, og jeg satte i gang.
Norsk, hvit saueull, kjøpt på den lokale ullstasjonen var det jeg staret med. Litt svart, lokal saueull ble også vasket. Etter en runde i salatslynga, var ulla nesten tørr. Jeg tørket resten med hårføneren.  Startet med håndkarding av den første ulla. Fant raskt ut at det gikk for sent. Var litt utålmodig i dag.

Etter hvert gikk jeg over til å kardemaskina med ulla. Da ble det fart i prosessen. Jeg rakk å spinne ei fin lita hespe med totrådsgarn før det ble middagstid. Etter middag har jeg strikket en pulsvarmer. Tror detskal bli nok garn til en til. Blir det for lite, har jeg mer ferdig kardet ull igjen.

Mai 2017