tirsdag 21. mai 2013

17.mai, sommervær, pinse og spinnng


Her i Trøndelag har vi hatt en utrolig fin 17. mai og pinsehelg. Det gikk rett fra kuldegrader om natta til 27 varmegarder på dagen. Litt av en overgang. Det var knapt nok et grønt blad å se på busker og trær ved inngangen til helga. I løpet av 3 dager er det blitt sommer her. Bildet av bjørka er tatt sist lørdag, og hekken i bakgrunnen er nå grønn og fin den også.


Til 17.mai strikket jeg dette settet til barnebarnet. Det er strikket i tynn alpakka. Vi er vant med kaldt og guffent vær på grunnlovsdagen, og ullklær har vært et "must". Ikke i år. Det ble nesten for varmt til den lille.



Søndag tok jeg med rokken ut i det fine været. "Core"-spinning/"coil"-spinning sto på ønskelista. (Finnes det et norsk navn på denne spinnemetoden?) Dette har jeg ikke prøvd tidligere. Har sett på et par YouTube-videoer, og satte i gang med det som utgangspunkt. Synes selv resultatet ble riktig spennende. Jeg brukte en tynn ulltråd som basis. Det er en morsom måte å spinne på, og jeg kommer nok til å gjøre dette flere ganger.

April 2017