18.01.2013

Strikke-spinne-strikke-spinne og barndåp

Ja,her alternerer jeg mellom kardemaskin, rokk og strikkepinner. Denne uka har jeg vasket og kardet lammeull til ei lita bukse til barnebarnet. I tillegg strikker jeg ny jakke/kåpe til henne av myk og deilig alpakkaull. Til jakken bruker jeg garn jeg har kjøpt ferdig.
Neste helg blit det barndåp. Dåpskjolen Andrea skal bruke, er en gammel dåpskjole fra min mors familie. Dessverre er det ikke brodert inn navn på alle som har brukt den opp gjennom årene. Min mann kom med en ide her om dagen. Hva med å lage en dåpsbok, hvor vi skriver inn navn og dato på alle som har brukt kjolen? En kjempegod ide, synes jeg. Vi har en viss oversikt over hvem som har brukt den. Min mormor var, etter det jeg vet den første. Det er mer enn 120 år siden, så kjolen har mye historie i seg.
På bildet er den nyvasket, men ikke strøket ennå.

Spinning i september