torsdag 4. oktober 2012

Det er definitivt høst

Høst er det definitivt, og vi er tilgodsett med noen flotte dager. Høy temperatur for årsida, og sol som varmer kropp og sjel.
I dag har jeg vært ute og tatt noen bilder fra hagen vår. Buskrosene er sprengfulle av knopper, og håper på en ny vår. Det samme med potterosen jeg plantet ut tidlig på sommeren. Den er stor og kraftig, med mange blomsterknopper. Andre trær og busker har innsett at det er høst, og trekker seg sakte tilbake til kommende vinters hvilemodus. Her kommer en billedkavalkade:





Her om dagen åpnet jeg et stort Norgesglass med hermetiserte plommer. Det er 7-8 år siden jeg hermetiserte plommene. Til å begynne med glemte jeg dem helt. De siste årene har jeg hatt glasset stående i kjøleskapet, kun for å se hvor lenge plommene kunne holde seg bra. Og utrolig nok. De smakte godt. Litt blasse i fargen, men ellers ingen ting i veien med dem. Synd de gammeldagse Norgeslassene ikke finnes lenger.



Faktisk har jeg gjort noe på håndarbeidsfronten i det siste også. Det får bli tema i neste innlegg.

Ha en fin høst til så lenge alle sammen!





April 2017