lørdag 30. juni 2012

Litt sommerspinning

Det begynner å bli en stund siden jeg oppdaterte bloggen min. Har ikke hatt den store "bloggelysten". Idag fikk jeg imidlertid "ånden over meg", og fant ut at det var lurt å "smi mens jernet var varmt". :)
Har tatt meg tid til en par karde-/spinneøkter de siste dagene. Resultatet ble to søte, små hesper.



Bildene over viser ei lita hespe (ca. 45 gram) med totrådsgarn i 100% ull av naturfarget Bluefaced Leichester. Før spinningen, kjørte jeg ulla et par ganger gjennom kardemaskina sammen med små garnbiter av lilla ullgarn. Resultatet ble et mykt og deilig garn i lekre farger.

Bildene under viser ei lita hespe (ca. 35 gram) med et florlett totrådsarn, i grå 100% ull av Corridale. Denne ulla kjørte jeg også et par ganger i kardemaskina, sammen med små "dotter" av vinrød og brun pelsull.





Mai 2017