mandag 23. januar 2012

Hekle-strikk, hekle-strikk......og skitur

Har fått ferdig en del produkter hittil i januar. De som følger bloggen min, og har lest tidligere innlegg vil kjenne igjen garnet jeg har brukt.

Her har jeg blandet hvit ull med litt blå/grønn syntetisk fiber. Kontrastfargen er av den samme fiberen, uten ull i.


I et forøk på å forlenge levetiden til sokkene, har jeg brodert blomster på hele fotsålen. Her har jeg brukt et sokkegarn, med litt forsterkning

I helga hadde vi barnebarnet på overnattingsbesøk. Det er alltid trivelig. Søndag ble det skitur i lysløypa. Det er 5 minutter å gå fra huset vårt til den. Bra med snø, men veldig hardt. Det så ikke ut til å stoppe Martin. Han skjøytet i vei opp bakkene, og staket avgårde ned igjen. Ingen frykt for verken fart eller svinger. Farmor ordnet med "saftstasjon", med litt varm solbærtoddy, sjokolade og eple. På ettermiddagen ble det hjemmelagede fiskekaker til middag, og et parti sjakk med Martin etterpå. Jeg er nybegynner, og han er min læremester. Synes det er litt innviklet, men det er framgang å spore.


Farfar forsøkte så godt han kunne å henge på, når Martin føk avgårde.

Mai 2017