12.10.2011

Litt høstnytt - Some Autumn News


Jeg har lenge ønsket meg en kaffemaskin, men tenkt at det er "litt" unødvendig og kostbart. I høst skulle en venninne av min svigerdatter selge sin nesten nye maskin m/kapselholder, til kun 500 kroner. Da slo jeg til. :) Begge våre sønner/svigerdøtre har slike maskiner, og jeg synes kaffen de lager er veldig god. Min mann, som var veldig skeptisk til maskina i begynnelsen har også kommet til den erkjennelse at kaffen fra maskina er velsmakende.

I have, for a long time, wanted to buy me a coffeemachine. The reason why I have hesitated are that they are rather expensive, and do we really need a coffeemachine?
Some weeks ago a friend of my daughter-in-law, was going to sell her machine at a very low price. This was the moment for me to act. Both our sons have such machines, and I am very fond of the coffee the make. My husband was very sceptical to this machine in the beginning. He has now admitted that the machinecoffee is very tasteful. :)))


I fire år har vi hatt en interiør/gave/garnbutikk i bygda her. Nå har de opphørssalg, dessverre. Jeg har handlet en god del hos dem i disse årene, spesielt garn. Derfor synes jeg det er synd at de legger ned. Etter som det ikke er mer enn en mils vei til store kjøpesentra rundt Trondheim by, og et par mil til byen, er nok det grunnen til at butikken "vår" ikke er lønnsom. De kan jo heller ikke ha samme utvalg og tilbudspriser som større butikker. I forrige uke var jeg en tur innom butikken og handlet litt garn og ull til reduserte priser. Jeg kommer til å savne dere blide damer i Interiørkroken.

For about four years now, we have had a local interior/gift/yarn-shop here where I live. Now, I am soory to say, they are closing down. I have been a frequent customer theese years. We are living close to the city of Trondheim, and many shopping centers. Our little store can't compete with the prices and assortment theese centers offer. Last week I visited the shop and bougth some yarn and fiber to reduced prices. I will miss the smiling faces of the nice ladies in Interiørkroken.

Til slutt et bilde av nyspunnet garn fra rokken. Dette er ull jeg har vasket, håndkardet og spunnet. Tre hesper med totrådsgarn og en med entrådsgarn.
Et par votter er også snart ferdige. Jeg skal delta på to håndverksmesser før jul. Både garnet og vottene skal med dit.

Finally a picture og newly spun yarn. This is wool I have washed, handcarded and spun. Three skeins of 2ply yarn and one singlespun. A pair of mittens is also nearly finished. I am taking part in two differet Christmas Markets this year. Both the yarn and tte mittens are comming with me to the markets.

Spinning i september