20.07.2011

Ny vott med ny design - New mitten with new design


En ny vott er strikket ferdig. I går var jeg ute en tur og supplerte garnlageret mitt. Jeg ble fristet til å kjøpe Peer Gynt som jo er et veldig gammelt garnmerke. Husker at min bestemor og mor strikket mye av Peer Gynt. Garnet er godt å strikke av. Egner seg utmerket til votter synes jeg.
Votten er inspirert av fargene i det norske flagget. Det er bra vær i Trøndelag i dag. Ikke mye sol, men bra temperatur (21.0 C). Kanskje tar jeg med strikkinga ut på terrassen? Værmelderne sier dette er den siste sommerdagen på en stund :/

A new mitten is finished. Yesterday I went shopping some new yarn. The yarn is named Peer Gynt. I remember my grandmother and mother knitting from the same yarn many years back. I like the yarn, and think it's suits well for knitting mittens. This new mitten is inspired by the colores in the Norwegian flag.
It's nice weather to day. Not any sun, but ok temperatures (21.0 C). May be I'll take the knitting with me outside?
It's said to be the last summerday for a while :/





Vi har 6-7 jordbærplanter i hagen. I år har jeg vært flink til å gi dem næring i vekstperioden. Nå begynner de å bli modne. Ikke mer enn ei eller to bær om dagen, men det er deilig å plukke jordbær fra egen hage.

We have 6-7 strawberry plants in our garden. This year I have been clever, giving them enough nutrition while groving. Every day I can pick one or two berries. It's enjoyable to pick strawberries from your own garden.

Spinning i september