fredag 17. juni 2011

Fint vær = utedag

Sannelig ble det fint vær i dag og. Ikke sol hele dagen, men deilig temperatur allikevel. Det ble jobbedag/spinning ute i hagen for meg. Inn i mellom arbeidsøktene med plenklipping m.m., tok jeg spinnepauser på terrassen. I dag ble det gammelrokken som fikk være med ut. Jeg tok med litt lys lilla merinoull, og litt lys blå saueull av ukjent rase.



Tok meg også tid til å lage meg en lekker og velsmakende smothie. Den besto av: en eple, en pære, litt ananas og litt blåbærbiola. Fargen på den ferdige drikken viste seg å passe godt til fargen på dagens spinneprosjekt. Det var helt tilfeldig. Glasset har jeg faktisk dekorert selv, for mange år siden. Det er malt med glassmaling og "brent" i stekeovnen. Glasset er vasket mange ganger i oppvaskmaskin, og har holdt veldig bra på fargene til tross for det.


Jeg nøstet den ferdige tråden opp på nøsteapparatet, og tvinnet til totrådsgarn ved å ta trådendene både fra utsiden og innsiden av nøstet.

En søt liten hespe på ca. 40 gram ble resultatet. Jeg har mer ull igjen, så jeg kommer nok til å spinne litt mer av samme sorten.

April 2017