tirsdag 25. januar 2011

Tirsdag 25. januar

Som jeg nok har fortalt tidligere, liker jeg å jobbe med flere (mange!) prosjekt parallelt. I dag har jeg tatt fram ulla jeg fikk tak i fra en nabogård i høst. Fikk lyst til å karde litt. Har funnet ut at det er lett å spinne "longdraw" med denne ulla., så i dag har jeg gjort det. Vil gjerne spinne så tynt garn som mulig. Ikke lett, men jeg prøver.
Venter forøvrig på en pakke fra Spinnvilt, med blant annet en ny spole til å spinne ekstra tynt garn på. Kanskje kommer pakken i dag? Til så lenge bruker jeg de spolene jeg har. Det var de som fulgte med rokken (Louet) da jeg kjøpte den.
Her kommer noen bilder fra dagens arbeid så langt:





Endelig er jeg også ferdig med vottene til min yngste sønn. Mønsteret ble til underveis.
Garnet har jeg spunnet selv, og beskrevet i et tidligere innlegg (fra 5.januar 2011).
Mottakeren av vottene er glad i all slags friluftsliv, sommer som vinter. Han er jeger, og er ellers mye ute i skog og mark. Derfor vil nok vottene bli flittig brukt.

Mai 2017