mandag 31. januar 2011

31. januar- Trim- spinn og strikk

Et nyttårsforsett jeg har er å trimme mer. Om det er dårlig vær ute, er ikke det noen unnskyldning til ikke å trimme.
I kjelleren har vi trimrom. Der har vi en fin sykkel med mange finesser. I tillegg har vi trimmatte, strikk av forskjellige slag, pilatesball(tror det heter det?) og manualer.
I dag har jeg vært flink.:) Startet med ei trimøkt på sykkel, med etterfølgende trening med strikk og ball. Har som intensjon å få til minst tre slike økter i uka. I tillegg går jeg en del med staver ute.
Skal bli interessant å se om magen blir strammere og puppene fastere (hi,hi), før bikinisesongen er over oss. Ja, ja det viktigste er å komme i bedre form og kanskje ta av noen kilo. Tida vil vise...


I Trøndelag har det vært ganske dårlig vær den siste tida. Regn, sludd og vind. Til tider har det regnet/snødd vannrett. I dag er det ganske rolig, et par grader pluss, og oppholdsvær akkurat nå.
Det dårlige været gjør at man blir litt mer kreativ innendørs. Fikk både spunnet, faget garn og strikket litt i uka som ligger bak oss. Under kan du se resultatet av det.
Votter i damestørrelse, strikket av 2-trådsgarn. Dette garnet var det jeg håndkardet og spant av lokal saueull. Har pyntet dem med rosa broderier. Synes det ble ganske søtt :)
Lua er strikket av den ene hespa jeg farget med Kool Aid. Det ble litt for lite garn, så jeg brukte litt av vottegarnet i toppen. Liten damestørrelse/stor barnestørrelse vil jeg si det ble.
Et par barnevotter skal det bli av den andre hespa med garn, farget med Kool Aid. Her blander jeg også det fargede garnet med litt av det hvite. Da blir vottene ekstra varme og gode.

Mai 2017