tirsdag 12. oktober 2010

Oktobernytt fra rokken og heklenåla m.m.

I det siste har jeg brukt en del tid ved rokken. Lydbok og spinning passer bra sammen. Forrige uke "leste" jeg Tapte døtre. Den handler om ettbarnspolitikken og alle "uønskede" jentebarn som fødes i Kina. En gripende bok, som anbefales. Nå har jeg fullført første bok i trilogien til Toril Brekke om utvandring til Amerika. Den heter Drømmen om Amerika. Ogå en bok/trilogi jeg anbefaler alle å lese. Gleder med til bok nummer to blir ledig på biblioteket.

Stor og god krage heklet av tykt håndspunent garn, av egen produksjon.

Denne hespa er spunnet av 70%/30% merino/silke.

Dette er Falklandsull (som egentlig er Corridale). Den ene hespa med litt "gullfiber" i tillegg.

Sist, men ikke minst, to hesper spunnet av spelsauull jeg har kardet med håndkarder.
Begge er totrådsgarn. Den store (100 gram) er spunnet på Louet'en, den lille på håndtein.

April 2017