onsdag 19. mai 2010

Nyeste strikkeprosjekt


Dette settet er strikket på maskin.  Laget det til barnebarnet mitt til 17. mai.  Oppskriften er min egen.  Mønsteret hadde jeg på et av hullkortene som fulgte med maskina.  Knappestolpene er strikket for hånd.   Jakken har tinnknapper med reinsdyr på.  Til dette settet brukte Martin nikkersen jeg sydde til ham i fjor. (Se forrige innlegg).   Forlenget selene litt, så passet buksa fint. Knappene på buksa har jeg laget av cernitleire.  

Settet er laget for å kunne brukes til daglig etter 17. mai, i barnehage og skole (til høsten).   Det er strikket i ganske tynn ull, og jakken passer derfor godt under utedressen når  vinterkulda setter inn igjen.   Håper det blir lenge til ?  Ønsker meg en lang og fin sommer først.   I dag er det lettskyet, pent vær her.   Hvis sola kommer skikkelig fram, blir det fort  varmt og.  Har planer om å rake i hagen, og innta lunsjen i solveggen på terrassen :)   Ønsker alle bloggere en god maidag!


Mai 2017