tirsdag 16. mars 2010

Det skjer noe på håndarbeidsfronten - Something new from the needles



En ny hals, strikket av mitt eget håndspunnede garn. Designet ble til underveis. Det er det jeg liker best. Det er ikke noe foran og bak. Halsen kan brukes på to måter.

A new neckwarmer made of my own handspun. The design was made during the knittingprocess. I like that. It has no back and front side. You can use it the way  you like  :)




Nye sokker til min ene svigerdatter. Hun ønsker seg turkise sokker. Har lekt meg med litt mønster på foten denne gangen. Garnet er dobbel superwash fra Viking. Bruker litt selvstripende i hæl og kant.

A new pair of socks for my daugther in law. This time I tried to design a pattern on them too. One finished and one on the needles.



Til slutt genser til eldste sønn. Det er lenge siden jeg lovet ham en ny genser. Mønsteret har han selv plukket ut på Garnstudio/Drops sine sider. Bruker dobbelt Silja superwash. Det gråmelerte er Smartgarn. Mange tråder og nøster å holde styr på når det strikkes store ensfargede felt (strikkes fram og tilbake). Det går ikke så raskt, men det går framover :)

 
A sweater for my oldest son are also on the needles. I have for a long time promised him a new one. He has chosen the pattern himself. It's from Garnstudio/Drops. 

April 2017