fredag 18. september 2009

Mer spinnenytt

Rokkene og håndteinene mine er flittig i bruk for tida. Første bilde viser resulatet av det jeg spant på håndteinene i forrige innlegg.  Det ble ei nett lita hespe på ca. 40 gram, myk og lett. Har mer igjen av begge ullsortene, så det blir kanskje ei lita hespe til etter hvert.

Dere som fulgte min gamle blogg og/eller var medlem på Spinnerens Hjem allerde ved juletider 2008, husker kanskje at jeg vant en flott premie i forumet på nyåret. Premien besto av masse flott fiber/ull.  Noe av premien er allerede blitt til garn. Her ser dere et nytt prosjekt jeg har startet med. Fikk 4 ounce med Corridale fra SpinningBunny.  Bruker mormors rokk til å spinne den.  Jeg fikk komme med ønsker da jeg vant premien. Etter som jeg er veldig glad i naturfarger/ufarget ull fikk jeg ønsket mitt oppfylt der :) Ulla er god å spinne, og forholdsvis lett å spinne ganske tynt. Kommer med flere detaljer når garnet er ferdig.

Mai 2017