søndag 3. mai 2009

Se min nye rokk :)




Rokken er årets bursdagsgave fra mann, barn, svigerbarn og barnebarn.  Jeg har i flere måneder sjekket  nettsider for å finne ut mest mulig om hva som finnes på markedet.  Valget falt til slutt på Louet S10. Jeg kjøpte den hos Spinnvilt på Lillehammer. Har hørt mye bra omtale om denne rokken, og dens noe utradisjonelle utforming tiltale meg. Den er liten og nett, lett å spinne på, enkel å flytte og transportere. Den får god plass i baksetet på bilen min, med sikkerhetssele på. En annen viktig detalj for meg er at den har to trøer. Da slipper jeg å bli så sliten i høyrebenet.
Den hadde en del ulyder fra vingen og spolen ti lå begynne med. Det viser seg at å smøre ofte og
mye var løsningen. Nå lager den bare normal lyd/susing.  Litt tid må jeg nok bruke på å venne meg til hvordan den reagerer på forskjellige typer ull m.m. Men jeg tror det vil gå bra.

På bilde nr. 3 over har jeg satt på hespetreet og spolestativet som hører til. Veldig praktisk og smart.

Bildene nedenfor viser noen detaljer på rokken.



April 2017