torsdag 12. februar 2009

Egenprodusert garn/Selfmade yarn

I denne kurva ligger garnet jeg har produsert siden jeg begynte å spinne for ett år siden.  Ikke riktig alt da, for noe er allerede blitt til sokker, halser m.m. Det første spinneåret har jeg brukt mest til å prøve ut forskjellige ull og fibertyper. Derfor har jeg spunnet ganske små mengder av hver sort. I år blir utfordringen å spinne så mye av en type fiber, at jeg har nok til et større plagg. Kanskje en jakke? Tida vil vise. :)

The basket shows all the yarn I have spun, since last year in January  when I begun spinning for the first time. Not quite all the yarnh though, because I have made socks and neckwarmers etc. from some of my yarn. The first spinningyear I have used most of my spinningtime to try out different wool and fibertypes. So I have just spun one or two skeins of each type.  This years challange is to spin enough to be able to knit something bigger. Perhaps a jacket?  Time will show. :)

Mai 2017