fredag 6. februar 2009

Mine rokker/My spinningwheels


Dette er en av mine to rokker. Jeg har arvet en etter min mormor og en etter hennes søster. Begge to døde dessverre i meget ung alder. Mormor ble 29 år, mens hennes søster kun rakk å bli 17 år.  De to rokkene er identiske, bortsett fra at rokken etter min mors tante har malt navn og årstall på (1917).    På bildet kan du se rokken etter mormor. Vakker, ikke sant?
This is one og my two spinningwheels. I have inhereted this one from my grandmother on my mothers side. The other one I have inhereted from my grandmothers sister. They both died very young. My grandmother 29 years old, and her little sister just 17 years old.  The two spinningwheels are identic. The only difference is that my great aunt's wheel has name and year written on (1917). In the picture you can see my grandmothers wheel. Beautiful, is'nt it?

Mai 2017